sobota 10. března 2012

Ohlédnutí za MDŽ 2012

A slavily jsme mezinárodní den žen! Zatímco celý svět vydával prohlášení na podporu žen a potvrzoval potřebu, že ženská práva je nutné posílit, že je nutné odstranit diskriminace žen a to i platové (viz projev prezidenta EP Martina Schulze nebo akce deníku Bild)  a že je nutné posílit postavení žen ve společnosti, tak v Praze bylo více méně  ticho, snad kromě happeningu - běhu -Fora 50% (díky!) .
Například Česká ženská lobby vydala pouze suché tiskové prohlášení - žádný aktivismus, žádné akce, žádné oslavy. Český premiér Nečas nevydal ani tu tiskovou zprávu. Zatímco Týden.cz se vyznamenal, vydal anketu: Test: Co víš o MDŽ aneb Mají ženy menší mozky než muži? - brrrr (test je ale dobrý).

Já jsem si MDŽ užila hned dvakrát. První oslavu jsem měla v České televizi, kde jsem se snažila definovat, jak rozdílný život mají ženy nyní oproti době komunismu. Od té doby nad tím přemýšlím. Zdá se mi, že ačkoliv jsem obklopena aktivníma sebevědomýma ženama, tak všudypřítomně převládá pocit (minimálně mezi námi diskutujícími), že jsme my ženy pasivní. Máme problémy s tím, jak zařídit, aby naši partneři přebírali část povinností spojených se společným soužitím, odmítáme kvóty jako něco neslušného a myslíme si, že vlastní silou dokážeme překonat všechny překážky.
Druhou oslavu jsem měla na výročním setkání cats2cats (ano již působíme jeden rok!). A i tam to vypadá, že v porovnání s chilskými ženami jsme na tom hůře. Jsou aktivní, schopné (minimálně ty bohaté) a v letech 2006-2010 byla na post prezidentky zvolena žena - Michelle Bachelet Jeria. Jenom malá odbočka: doufám, že se dožiju doby, kdy i ČR bude mít svou první prezidentku.
Vlastně třetí oslava byla se kolegy a kolegyněmi z VŠ, překvapivě dorazili ti a ty, co mají již "kompletn" rodiny a obzvlášť ony, byly totálně zfrustrované (!) myslím, že neslavily MDŽ.

Takže všem ženám zpětně: nádherný rok 2012/2013 hodně síly, víry v sebe a oslav. Těším se na 8. března 2013!  A pro matky posílám speciální pozdrav - díky Yellow Sissters! - a díky všem ostatním ženám-matkám!




pozn. v ČT byly 8. března všechny reportérky těhotné, doufám, že mají plán návratu z mateřské :)


Žádné komentáře:

Okomentovat