středa 7. prosince 2011

Není Singl jako Singl

Nedávno jsem četla blog mé bývalé vyučující na FF UK. Michaela bloguje na Marianne.cz. Jeden z jejích posledních blogů se jmenuje SUPERSINGL...a já musím reagovat (http://www.marianne.cz/clanek/5439/supersingl.html).


Michala je fajn a ve škole mě velmi obohatila, ale o SINGLs životě nemá ani tuchy. "Na chvíli jsem v Praze osiřela, a tak jsem se rozhodla vyzkoušet, co je pravdy na tom, že lidé žijící osaměle si svůj život, pokud se tak rozhodli dobrovolně, úžasně užívají. Pokud bych neměla neustále prosit u kamarádů a kamarádek o společnost, musela bych se naučit trávit téměř veškerý volný čas sama. Zkusím to týden." ale to přece není život SINGLs! 


Být "S" neznamená násilně chodit sama po restauracích, nepřijímat pozvánky na večírky a do divadel ani učit se sebeobraně! Být "S" znamená naučit se žít sama se sebou, bez pocitu marnosti, osamocení a zcela plnohodnotně každý den a všechen čas věnovat sobě! A to je pro mnoho z nás velmi těžký úkol! Za svůj život jsem se této zkušenosti snažila naučila a musím říct, že stejně jako Michala, jsem párový tvor, ale na život ve stavu "S" nedám dopustit! 


Když jsem byla "S" poprvé, věnovala jsem svůj volný čas práci a mému oblíbenému baru. Za nic to nestálo. Ale potkala jsem tam muže... 
Když jsem byla "S" podruhé, plně jsem se soustředila na billiard. Nikdy předtím mě nenapadlo, že je to jedna z nejosamělejších "společenských" her co existují, pak je snad už jenom pasiance... Skoro každý podvečer jsem přicházela do kulečníkového sálu a mlčky hrála se stejně zapálenými lidmi (převážně muži) při tom jsem s některýma hrála pravidelně a nikdy jsme se nepředstavili. Pokud to nevíte, profíci u hry mlčí a plně se soustředí na hru. Přesto jsem se naučila během tohoto obdobní pár věcí: 1) nic se nemá přehánět, 2) je fajn, když někdo ocení dobrý "šťouch" ... a tak jsem si zpět do života odnesla umění chválit. Och jistě...A potkala jsem tam muže ...
Když jsem byla "S" po třetí nechtěla jsem ani svůj volný čas věnovat práci, ani oblíbenému baru, ani billiardu. Chtěla jsem žít uspokojivě, sebevědomě a pěkně na světle. Probrala jsem si všechna svá přání, nesplněné touhy a aktivity, které jsem neměla čas dělat, protože partner zabral každou volnou chvilku, kterou jsem si nevydupala. A výsledek? Vytvořila jsem si lustr, namalovala konvičku, obrazy, zrenovovala skříň, naučila se salsu a našla tam spoustu skvělých přátel, přečetla jsem dlouho odkládané knihy, posunula jsem se v práci, naučila jsem se odmítat a říkat ne, můj společenský život byl aktivní a kulturní (tolik divadel a kin uff). Mám přehled o přátelích a jejich životech...To období bylo prostě úžasné! Tolik jsem se toho naučila! A stále žiju  jako SINGLs ... ale po boku mám skvělého muže!


SINGLs pro mě znamená brát život tak jak je, smířit se sama se sebou, investovat do sebe čas a nenechat se zahnat "zpárovanými" kamarády a kamarádkami do pocitu méněcennosti. SINGLs pro mě znamená tedy mnohem víc, než osiřet na týden v Praze a trápit se samotou. SINGLs je životní styl, který nehodlám opustit ani v páru. A SINGLs pro mě znamená, že když se nebudu cítit dobře s mužem, tak nebudu zůstávat ve vztahu jenom proto, že se bojím přijít do prázdného bytu. Být SINGL je odvaha, stejně jako vsadit na jednoho člověka po mém boku. 


P.S. Věnováno Markétě a všem z nás, co zkoušejí najít svojí cestu.

Žádné komentáře:

Okomentovat